cookies

fredag 7 december 2007

Väska som många andra men inte....

Jag har sytt en väska som många har gjort. Tror att det var Knåpmodern som var först ut med denna varianten. Det var i alla fall där jag såg den först. Hon har gjort en bra beskrivning på hur man syr den. Jag har gjort fel inser jag nu när jag kikar tillbaka på Knåpmoderns variant. Jag gjorde ju som vanligt på fri hand och det blir som det blir ibland. Hennes botten är på andra hållet. Min funkar ju men undrar om det inte funkar bättre som det var tänkt.

Jag har sytt min med foder så den är vändbar. Har sytt i lakansväv så det blev bra sladdrigt. Man bör nog ha stadigare tyg eller något slags mellanlägg. Jag har inte sytt nån botten utan gjorde väskan längre och sydde sen av hörnen. Det kan funka om inte tyger varit så sladdrigt, tror jag. Ska göra ett nytt försök. Fast sy av hörnen på andra hållet. Tyget blev bättre än jag trodde som väska.

Material: ett örngott (räckte precis) + lakansväv. Kantband.

2 kommentarer:

florin design sa...

Den blev i alla fall fin! Tror dock att det blir bättre att sy av hörnen åt andra hållet.

Lite lustigt för jag har en väska av samma typ under produktion, har fått två beställningar på såna väskor :-)

Dödergök sa...

Jag tycker iaf att väskan är jättefin. Jag gillar verkligen den där modellen och tyget var ju bara så "dödergök".:)