cookies

lördag 10 september 2011

Påslakan del 2 . klänning...igen

Knäppning bak. Löstagbar brosch med råa knater och mjukt görn kanpp i mitten. Påsydd spets mitt fram. Dekorsöm runt halsringning.

Men vänta nu..fick jag tyget upp och ner på bakstycket? F-n

Det knallrosa blev visst lite kneppigt att fånga i mörket.... det som ser snett ut med spetsen är det inte utan klänningen ligger lite knöligt. Ska försöka att få en modell i dagsljus imorgon.
Jag är inte helt nöjd med mitt påslakan men i småbitar kan det bli ganska sött. Det är väl det som är problemet.....att det är så himla "sött" och fisigt i färgerna. Smäller man tillmed lite mer färg blir det bra tycker jag. Tänk att hur mycket knappar man har så finns aldrig rätt färg.

2 kommentarer:

hennihenni sa...

Jag gillar helheten, ser fram emot att få se klänningen med modell!

Klockarbarn sa...

tack hennihenni.