cookies

söndag 18 mars 2012

Utmaning tema återbruk 2012

Det är några som anmält sitt intresse att delta så då kör vi på med utmaningen som startar från och med nu. Är det fler som vill vara med så är det okej att bara hoppa på tåget.

Kreativt skapande ska inte regleras för mycket så därför har utmaningen några få regler.
Du kan göra om nåt gammalt, överblivet eller urvuxet osv till nåt nytt. Hitta ett annat användningsområde för en grej eller pimpa upp trista saker.
Du får göra vad du vill. Det kan vara kläder, textilier, skor, leksaker, prydnadsgrejer, möbler - you name it.
Överraska dig själv och andra!

Varje måndag med start den 26/3 länkar du till ditt inlägg här på min blogg. Har du skapat mer än en grej så får du lämna flera länkar om du vill. Vi kör på i 2 månader så hinner vi även med nåt större projekt om vi skulle vilja. Har du inget färdigt att visa upp varje måndag så visar du bara pågående arbete. Det är minst lika intressant att följa.

Kopiera bilden och lägg upp på din blogg och länka till utmaningen om du vill.


27 kommentarer:

sofia sa...

Jag är på! Ska bara bli frisk först...

Emma sa...

Låter som en bra och lagom utmaning. Ska försöka komma på lite annat, som jag inte brukar göra! Skoj!

Anonym sa...

Oooo, jag är absolut på! Har redan några inlägg på G om återbruk, så räkna med mig! Kul.

emmys stickning sa...

Jag är på!!

Anonym sa...

Hej där! hittade din blogg genom en blogg genom en blogg..typ. Är en sann pysselmänniska i återbrukets anda och jag heter mia. tyvärr har jag ingen blogg men jag pysslar och återbrukar ofta ihop med en god vän som har systrarna karlsson. jag kan rekommendera ett besök på deras sida. alltid kul uppmuntra till nya idéer. kul att läsa din fina blogg, kommer med all säkerhet kika in igen. mvh, mia.
mia1.andersson@hotmail.com

Kajsa/Spenatmamman sa...

Jag vill också vara med. Kul! Nu är jag lite sent ute men jag kanske hinner återbruka något i helgen :)

Klockarbarn sa...

Alla:
Vad kul att ni hänger på.

Kajsa/spenatmamman:
Inte för sent. Man kanhaka på när som helst under dessa 2 månader även om man missar nån gång. Inga hinder alls.

lopplisa sa...

Jo, det låter ju jättekul! Kravlöst återbruk - det är hållbar utveckling!
Jag är på! /Pia

krajamaria sa...

Hej!

Är bortrest i morgon måndag så jag länkar redan i dag med mitt återbrukade alster! Ramlar in på min blogg vid 10 i morgon först, så jag kan tyvärr inte länka direkt nu...
Vill du att man ska länka under det här inlägget eller något annat?
Hopaps mitt återbruk inspirerar någon! :)

HH JaJa! sa...

Det här ska bli riktigt skoj!

Klockarbarn sa...

Krajamaria:
Det kommer ett inlägg imorgon som det finns möjlighet att länka i. Du kan länka senare också om du vill. Det stängs inte så det finns möjlighet att lägga dit länken efter måndag oockså

Sanna sa...

Jag är gärna med! =)

od Andulky sa...

Jag är på :-)

Anonym sa...

Jag är också med -jag bloggar ju inte -så har ingenstans att visa upp nåt. Men jag får inspireras av vad ni gör och se till att göra nåt själv -även om det bara blir jag och familjen som ser =)

Aina

Susannesblogg sa...

Såg din utmaning i en av bloggarna jag följer som och blev genast intresserad. Jag skulle också vilja delta. Har inget färdig just nu. Men har ett projekt på gång. Det jag inte förstår får man en speciell måndag eller väljer man de måndagar som man har något att bidra med?

Klockarbarn sa...

Susanne:
Du får vara med varje måndag eller bara de måndagar du vill själv. Jag tycker att man kan visa upp pågående arbete om man inte har färdigt resultat eller så väntar man tills man är klar. Varje måndag kommer möjligheten att finnas för de som vill. Man åker inte ut bara för att man missar nån måndag heller.
Välkommen!

Fiff sa...

Vilken fantastisk grej du har kört igång! Heja återbruk!
Du vet väl att jag har en återbruks-bild som du kan låna för att göra "reklam" för mera återbrukande? Du behöver inte länka tillbaka till mig, den får spridas fritt.
Jag vågar dock inte hänga på denna utmaning, eftersom livet är väldigt kaotiskt just nu. Jag vet inte hur många dagar/veckor till min mamma lever, och samtidigt ska far flytta, och allt är uppochner. Men som sagt är jag superglad att du gör detta! Kanske nästa gång kan jag hänga på :-)
Kram

Karin sa...

Yey, passar mig perfekt. Jag är på!

sveas punkt. sa...

Vilken spännande utmaning! Hmm, ska fundera lite vad jag skulle kunna bidra med... kanske hoppar på tåget på måndag, om det funkar så!?
//Sandra

Klockarbarn sa...

Svea och alla i andra som vill:
Ni kan hoppa på vilken måndag som helst. Välkomna!
Ju fler desto roligare.

Trådanten sa...

Jag hänger på din utmaning och börjar med en försenad återvinning idag istället för i måndags.

Paulina sa...

Jag hänger på! Har ägnat veckan åt att flytta men får förhoppningsvis ett par minuter i lugn och ro imorgon eller fredag så då knåpar jag ihop en liten idé jag har och visar er :)

Ordinary Mary sa...

Hej Klockarbarn,

ramlade förbi av en slump. Mycket kul och inspirerande idé. Jag länkade upp några återbruksprojekt direkt. Fast det är onsdag. Och helt fel onsdag dessutom. Jag vet. Men en bra idé är en bra idé, så jag struntar i att det är onsdag. Och att jag är bort rest rätt mycket så jag kommer att missa fler måndagar. Men jag kommer helt säkert tillbaka med eller för inspiration! Hälsningar
Åsa

Moi! sa...

det här lät ju kul, hänger med med mitt senaste inlägg.

Miris Skaparlusta sa...

Hej! Jag blev tipsad om den här utmaningen när jag hade gjort ett inlägg om diskettåtervinning. Kolla under etiketten Återvinning ... Lite sydda saker finns det också. Får kanske ta det som en utmaning och återvinna något varje måndag forever ...

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jag är jätte gärna med, passar mig perfekt eftersom återbruk är det jag gör ständigt. Att få inspiration från andra är ju super:-)

Din morsa sa...

Kul, jag hakar på!