cookies

måndag 29 oktober 2012

Välkomna till återbruksmåndag

Igår sydde jag en galen discojacka som innehöll lite återbruk. Delarna av ärmarna är av en t-shirt.
Men mitt huvudprojekt är dessa flaskor.

Flaskåterbruk. Flaskor med lindat garn.
Garnen till båda flaskorna är loppisfynd. Flaskorna har vi själva druckit ur.


Den första som gjordes var den blå och det tog evig tid eftersom garnet är så tunt. När det var dags för den grå så kom jag på ideén att göra garnet tjockare genom att virka en remsa av luftmaskor först och sen linda med den. Gick väl inte fortare egentligen men jag hade inte heller bråttom. Det besparade händerna en del i alla fall eftersom jag har svårt att hålla i tunt garn och flaskan samtidigt. 
Jag gillar hur de fick olika struktur. 

Varsågod att presentera ditt egna återbruk:

8 kommentarer:

hennihenni sa...

Vad snygga de blev, men kan förstå att det var lite pilligt!

Emma sa...

Snyggt!

sofia sa...

FIna! Vilken pilljobb!

Linda sa...

Fina flaskor. Fäster du garnet med lim?


Jag brukar kika in här varje vecka och inspireras och denna vecka kom jag med ett eget bidrag.

Trådanten sa...

Flaskorna blev jättefina, gillar särskilt den blå!

Fangoria sa...

Åh vad läckert! Lindade du bara garnet runt flaskorna??
Hann inte med utmaningen denna vecka, men hoppas vara redo igen till nästa vecka!

Klockarbarn sa...

Fangoria:
Japp jag har bara lindat och började nertill på flaskan. Först startade jag upptill me garnet glider ner då. Bättre att starta nertill då glider det inte lika lätt. Man blir lite kladdig av limmet så ta inte snabblim :-(
Ta nåt som går bort lätt. Skollim använde jag.

lopplisa sa...

Jättefina! Designhits! Jag gillar också de olika strukturerna!