cookies

måndag 2 juni 2014

Fundersamma tankar

Detta var utsikten från mitt sovrum idag.

Ett slitsamt men meningsfullt arbete.
Mer än man kan tänka om mitt arbete framför datorn.
Är det meningsfullt?
Jag funderar och det ser ut som bonden gör det också.
Undrar vad han tänker.

Han ställde traktor på vägen. Gick ut med stora kliv på åkern. La sig på alla fyra och pillade i jorden. Satte  sig upp och granskade. Länge.....

Han ser fundersam ut. Han stannar en gång till och sätter sig ner, fast denna gång närmare vägen. 
Satt där en stund innan han klev in i traktorn och körde iväg. Jag undrar återigen om inte hans arbete är det vi är gjorda för snarare än att sitta 8 tim framför datorn och glo. Skapa en massa pappersdokument som ingen bryr sig om. Det gör mig lite olycklig när jag tänker på det. Får lite tröst av att smygtitta på bonden som funderar så man nästan kan se hur det knakar. 





1 kommentar:

Fiff sa...

Jag tycker det är så himla skönt att du skrev just detta inlägg. Det är så jag känner mer och mer, att vi har kommit för långt ifrån vårt ursprung. Vi behöver ha närheten till jorden och naturen på något vis. Men jag försöker tänka positivt och fokusera på att det verkar som att det håller på att vända och gå på rätt håll igen.
Och härligt att du sparar en plätt där blommorna får fröa av sig! Det är så himla viktigt. Vi gör också så i vårt extrahus, där det finns strandflora. Finaste gräsmattan blir det ♥
Kram!